sofiakarnestam.blogg.se

Översvämning hehe...

Kategori:

Jag skrev precis världens längsta inlägg som försvann..

Vi Har iallafall upplevt vår första övervämmnibg, men det var en
Mini så ni behöver inte bli oroliga.
Som jag sagt tidigare så har regnet bara öst ner här på guldkusten de senaste dagarna.
Det var fint väder som fan
I lördags men sen under natten så sprack det upp ordentligt.

Vi bor ju på nedre botten och hålet på vår terass som vattnet egentligen ska timme ut genom hade täppts igen så det vällde in i lägenheten.

När jag trillade in vid fyra på morgonen så var hela lägenheten fylld av vatten. Det måste varit typ 4-5 cm "djupt" haha.
Men eftersom jag var ganska trött och inte hade någon möjlighet att göra någonting åt saken så gick jag och la mig å hoppades på att allt vatten skulle vara borta när jag vaknade, det varder såklart inte.

När jag vaknade stod Carita och moppade för fullt så det var ba att sätta igång och hjälpa till. Att stå och moppa i ankelhögt vatten är väl kanske inte den roligaste sysselsättningen när man är nyvaken, trött och lite småbakis men men!
Bi använde oss av en mopp ochassa handdukar som vi vred ut och Jag fick typ skavsår på händerna. Men fyra timmar senare var vi klara!!

Vi får se det positivt, jag tackar Gud för att vi inte har heltäckningsmatta i hela lägenheten som
Våra grannar!(dom har det typ blött fortfarande) OCH vi hat väldigt rena golv nu :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: