sofiakarnestam.blogg.se

Tjejen med koll

Kategori:

Ja ni kan ju gissa vad tjejen med koll gjorde i morse.. 
 
Hon gick upp vid 06,20 för att åka till skolan och vara där jättejättetidigt så hon kunde göra klart en uppgift hon inte fattar ett skit av. Så går hon till busstationen (i god tid) och hoppar på bussen. Efter ungefär en halvtimme så märker hon att hon inte alls känner igen sig.. så hon snubblar fram till chaffören och frågar om bussen går till griffith university. Han skrattar.. naturligtvis gör den inte det! för hon har hamnar iiiiii......HARBOUR TOWN! 
Fast jag lovar att det stog 709 på bussen, men sen måste det ändrats! de e liksom två bussar jag kan ta, inte jättesvårt att hålla koll på.
 
Så då får tjejen med koll hoppa av vid nästa station, vänta typ 45 minuter till och sen ta bussen till skolan. Så ungefär 2 timmar senare är hon i skolan! tadaaaa. Sätter sig vid datan för att börja med det hon kom dit för.. men märker att hon tappat sitt anteckningblock med hela terminens anteckningar i. Men eftersom hon är så duktig så sitter hon å jobbar ett tag till. kollar massa youtubeklipp som heter "flash intro for dummies" för att fatta, hon ska nämligen programmera nått jävla skit i flash och har absolut ingen aning om hur man gör, sen efter en timme ger hon upp å går och fikar istället.
Jag har kommit på att jag tycker skolan är tråkig och tar upp alldeles för mycket tid. 
 
Uppgiften är långt ifrån klar och anteckningsboken men ALLT är helt borta. High five, livet leker! 

Kommentarer

  • karin kärnestam säger:

    men lilla du, hoppas du klarar upp detta -också- !
    vilken otur du tycks ha trots alla goda föresatser...
    lycka till med pluggandet i alla fall, tänker på dig och snart är det ju FÖDELSEDAG !
    kram !

    Svar: jag vet, jag har verkligen så jävla otur med precis allt haha,jaa wuhuu de e nästa vecka :D
    Sofia

    2013-04-29 | 20:31:11

Kommentera inlägget här: