sofiakarnestam.blogg.se

Jag är ambivalent

Kategori:

Har suttit i flera timmar nu och kollat olika utbildningar. Om jag ska vara helt ärlig så har jag ingen jävla aning om vad jag vill och ska göra efter den här terminen. Jag måste ju plugga, det vet jag. för jag börjar bli gammal nu och man kan inte bara fjanta bort tiden och inte göra nptt vettigt. Om jag hade ett ordentligt jobb så skulle jag ju inte börja plugga, men nu känner jag väl knappast att jag har en framtid där så det är lika bra att ta tag i det. 
 
Det är jävla lätt att säga åt andra vad dom ska och borde göra men när det väl kommer till en själv så blir det en aning knepigare. Det finns helt enketl för mycket att välja mellan. Man kan studera precis vad man vill vart man vill. Hur fan ska man då veta? Nu är det ju inte värsta stressen men det börjar dra ihop sig. Kanske man ska stanna kvar här en temin till eller hoppa på ett helt program? eller åka någon annastans?  typ vart somhelst. Eller åka till sverige, men isåfall vart? jag har ju lite svårt för mindre städer i sverige och jag har ingen som helst lust att flytta till någon liten håla nånstans och bli deprimerad, så det lutar ju åt att vara kvar i mitt fina stockholm, men det är ju å andra sidan bra med förändring.. så det kanske är bättre att bara fortsätta vara utomlands. Men det kostar ju en jävla massa pengar..
Och i sverige är det ju faktiskt gratis, men så jävla kallt! men jag är så jävla mycket bättre på svenska än vad jag är på engelska hahahah. jaaaaduu....  hur ska det här gå..


 

Kommentarer

  • Kattis säger:

    Grattis till tentan ❤ du är så grymt bra❤❤

    2013-03-20 | 06:17:00

Kommentera inlägget här: