sofiakarnestam.blogg.se

Bildbomb från sydney

Kategori:

Här kommer lite bilder ifrån Sydney, vädret varierade en del.. haha första dagen var det helt värdelöst men sen avrt det fint. Vi hade en riktigt intensiv helg! 
Först en guidad tur i stan, en promenad på Harbour Bridge sen avslutade vi kvällen med en kryssning där det var fri bar! haha. Sen gick vi i land och fortsat festen på en klubb. Lätt en av dom roligaste kvällarna sen jag kom till Australien! Förrutom att jag sumpade min Iphone da.. men jag börjar komma över det.. hehe.

Hemma vid 04,00 och upp vid 7,00 för att besäka blue mountains och gå i hundratals trappsteg!  kanske inte världens roligaste grej att göra när man typ fortfarande e full, men ska man göra nått ska de göras ordentligt! så vi körde all in å hängde med på allt! sen var det dags att dra hem, duscha å byta om ochförsöka göra sig så söt som möjligt! 
Det var dags för MARDI GRAS!! tyvärr har vi inga ordentliga bilder från paraden och allt, en del från klubben men dom tänker jag inte lägga upp haha. Det var jävligt kul, men jag måste erkänna att stockholms Pridevecka slår hela mardi gras grejen, LÄTT!

Dagen efter var det dags för utcheckning och hemgång. Vi packade alla väskor och slängde in dom i bussen seeeeeen skulle vi åka båt och ha oss. haha, Jättefint var det iallafall men jag kommer inte ihåg vad stället hette. efter det vart d een tripp till Bondi, där fastnade vi i chefens beach house (det är från hasn veranda dom sista bilderna är). Där drack vi lite öl å softade, lite lätt salongsberusade var det sedan dags att gå till bussen för att åka hem till surfers. 11 timmar på en buss är ett jävla helvete, men vi börjar bli vana vid dom här långa resorna nu! 

Kort sagt, Sydney var fantastiskt! äääääääääälskar staden! nu planerar vi nästa weekend så vi får se vart det blir.. Lutar åt Melbourne.. jag vet att vi har skola och sådär men vafan.. YOLO haha!

Kommentarer

  • Kattis säger:

    Villka superhärliga bilder på dig!! Men håll i pengarna ;) förstår att det är svårt när man lever the time of your life!! Men tänk smart ... Puss och lycka till med skola och härliga upplevelser❤

    Svar: ja visst är dom :D haha ja jag försöker.. men jag vet inte riktigt hur det går till mamma.. alla pengar bara försvinner :( <3
    Sofia

    2013-03-06 | 19:36:07
  • Kattis säger:

    Hehehe jag känner till det dilemmat;) hemligheten är att få in lika mycket kosing som läcker ut... Annars blir det bankrutt o då är inget roligt längre!men fet där är du smart. nog att inse själv ❤puss på dig mitt ❤och var rädd im dig😘

    2013-03-07 | 19:25:47

Kommentera inlägget här: